niedziela, 15 września 2013

Niemcy vs. Półwysep Iberyjski czyli kto ma lepsze krany. Cz. 1 (retro w łazience ;-)

Jak nazwa wpisu wskazuje, pokusiłem się dzisiaj o dokonanie porównania kilku kranów w stylu retro. Lecz dlaczego "Niemcy vs.Półwysep Iberyjski "? Miałem styczność z wieloma producentami, jednakże skupiłem się na pięciu najciekawszych. Jak ich wybrałem? dzięki możliwości "przetestowania" szerokiej gamy produktów, zwracałem uwagę przede wszystkim: jakość wykonania, materiał, jakość elementów ruchomych a także ... głośność. Po kilku latach testowania róznych baterii wybrałem: Hansgrohe (Niemcy), Grohe (Niemcy), Grober (Hiszpania), Tres (Hiszpania) oraz Cifial (Portugalia).
Gdy usiadałem do próby porównania, zacząłem zastanawiać się, co powinno byc głównym wyznacznikiem oceny produktów? Jakościowo, w gamie produktów retro, każda z powyższych marek jest bardzo zbliżona i zbytniej różnicy nie widać.
Dlatego postanowiłem dokonać kategoryzacji i oceniać pod kontem designu oraz najlepszego odwzorowania stylu retro.
Zatem zaczynajmy ;-)

Bateria łazienkowa - wannowa (czterootworowa)
Tutaj pierwsze miejsce zajęła bateria Cifial z serii Gold Edwardian.
jibidgfa.png
Choć miałem wielki dylemat, czy przypadkiem nie wybrać Tresa z serii Retro
Tres 01.png
Trzecie miejsce zajęła bateria producenta Hansgrohe z serii Axor Montreux
Hansgrohe 01.png
Bateria łazienkowa - wannowa (ze słuchawką prysznicową)
Tutaj miałem naprawdę niezły orzech do zgryzienia. Jednakże po wielu rozterkach postawiłem ponownie na Cifial z serii Gold Edwardian.
Cifial Gold Edwardian 2.jpg
Drugie miejsce przypadło marce Grober z serii Classic 1866
Grober 02.jpgNa trzecim miejscu także hiszpański producent Tres z serii Retro
Tres 02.JPG
Bateria łazienkowa - wannowo natryskowa (z deszczownicą)
Bezkonkurencyjna jest tutaj bateria Cifial z serii Golden Edwardian, głównie poprzez niepowtarzalną deszczownicę!!
 Cifial 04.jpg
Drugie miejsce Tres z serii Retro
Tres 04.png
Trzecie miejsce zajmuje Grober z serii Clasica
Grober 03.jpg
Bateria łazienkowa - umywalkowa (jednootworowa)
Tutaj miałem naprawdę niezły orzech do zgryzienia. Jednak wybrałem. Pierwsze miejsce przypadło marce Grober z serii Clasica.
Grober 05.jpg
Walka była bardzo wyrównana, jednakże w przeciwieństwie do drugiego miejsca, Grober wygrał jakością oraz stylem wykonania pokręteł.
Drugie miejsce zajął Tres z serią Retro.
Tres 05.JPG
Trzecie miejsce przypadło firmie Cifial z serią Gold Edwardian.
Cifial 05.jpg
Jak wspomniałem miałem bardzo duży dylemat, który produkt wybrać. Pomiędzy dwoma pierwszymi a trzecim tak naprawdę zaważyła kwestia ułożenia pokręteł. Cały czas się waham czy nie zamienić trzeciego miejsca na pierwsze!! :-)
Pozostało jeszcze kilka kategorii, jednakże opiszę je w kolejnej części.
Na chwilę obecną wygrywa zdecydowanie Półwysep Iberyjski!! zwłaszcza marka Cifial (Portugalia). Zobaczymy co pokaże nam część druga, w której opiszę:
Bateria łazienkowa - umywalkowa (dwuotworowa)
Bateria łazienkowa - umywalkowa (trzyotworowa)
Bateria łazienkowa - umywalkowa (jednouchwytowa z dźwignią)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz